sábado, 26 de noviembre de 2011

Comunicació digital

El dia 4 de novembre a classe COED vem estar parlant sobre l'educació digital, per entendreu millor, vem morar un vídeo de Guillermo Orozco:

La imatge és universal
La imatge de la televisió no és la realitat, sinó una representació d'ella
La primera responsabilitat de l'educació dels nens els tenen els pares i l'escola.
Si en la família hi ha un mal ambient, el nen tendeix a aïllar-se per oblidar la realitat, a través de la televisió, el mòbil...
Si el mestre no s'interessa pels gustos, preocupacions dels nens perd una gran oportunitat d'ajudar i apropar-se a ells.
Les perl·lícules són meres produccions i no són la realitat!
Les escoles no ensenyen l'ús educatiu d'Internet, programes o productes com ràdio
S'ha de realitzar un alfabetització múltiple en l'àmbit digital i visual
Les noves generacions s'adapten abans a les noves tecnologies i als canvis, tenen més dispossició a entendre'ls
La imatge és un suport de l'explicació dels mestres
Hem de ser usuaris competents i crítics, això significa que hem de saber pendre decisions i saber avaluar
Un bon usuari ha de saber controlar el sentit de la vista, oïda i llenguatge perquè el vídeo combina els dos
A través de l'entreteniment es rep una educació, com joc, contes...
La televisió intenta persuadir-te i convènce't perquè compris coses a través dels anuncis, com ara:

El missatge subliminal és una eina molt utilitzada en pel·lícules o anuncis.

Els anuncis que es van veure i comentar a classe són:
Galeries: el primer que apareix són uns nens dins d'una classe fosca i en silenci, de sobte comencen a esvarar-se i mostren la felicitat i l'alegria, perquè sona el timbre de final de classe. Les imatges estan acompanyades en tot moment per la música que pretén transmetre millor el missatge i en càmera lenta per donar-li més importància.
Golf: aquest anunci ens transmet la importància d'aquest cotxe i que amb ell series feliç per només tenir-ho. Ja que l'home d'aquest anunci és molt desgraciat però té un golf i és feliç. Amb el blanc i negre li dona importància al cotxe, i sumat amb la música clàssica li dona al cotxe un aire molt més elegant.
Barbie (colònia): al començament de l'anunci podem observar com un nen li diu al seu gos que seran amics per sempre però quan passa la nena amb la colònia posada el nen abandona el seu gos. Aquest anunci juga pretén convèncer de la finalitat que té el producte.
Seat: una família compra un monstre que creix amb l'amor que li donen. Però arriba un moment que es fa tant gran que no hi cap al cotxe. Al principi l'abandonen però com es veuen incapaços de deixar-ho sol troben la solució de canviar-se de cotxe comprant un Seat, en el qual hi caben tots. Aquest anunci juga amb els sentiments de la gent, ja que com que relacionen estimar tant a la teva família amb comprar-te un Seat, perquè hi càpiga tot i tots. La majoria d'anuncis trenquen els valors; com ara el vídeo següent


Informació extreta del blog de Cristina de la Mano, clic aquí

No hay comentarios:

Publicar un comentario